mediamyynti, 30.8.2017

Elokuvamainonta vahvassa kasvussa!

Jaa artikkeli

Mainonta elokuvateattereissa tuplaantui heinäkuussa ja kumulatiivinen kasvu Kantar TNS:n mukaan tammi-heinäkuulta kiihdytti 28,5%: n. Kasvua vauhdittavat uudet mainosmahdollisuudet ja erinomainen ohjelmisto.

”Elokuvamainonnan kysyntä on pysynyt koko alkuvuoden erittäin korkealla tasolla ja selvästi perinteiselle pitkälle mainoselokuvalle on kysyntää”, iloitsee Finnkinon B2B Myyntijohtaja Jukka Pelkonen. ”Lisäksi uusista tuotteistamme Leffapeli ja aulojen uudistuneet digipinnat ovat lisänneet mainonnan tuottoja”, Pelkonen lisää.

Finnkino lanseerasi mainostajille Leffapeli-mainostuotteen viime vuoden vaihteessa ja peli on ollut yleisön parissa supersuosittu. Ennen jokaista näytöstä pelattavaa peliä pelaa keskimäärin 7% yleisöstä ja applikaation on ladannut jo 175.000 käyttäjää. Aulojen digitaalisiin mainoslaitteisiin on investoitu myös valtavasti ja tarjolla on 150 uutta ja laadukasta pintaa, jotka on sijoitettu vilkkaimmille paikoille.

”Kaiken keskiössä on kuitenkin elokuvat. Olemme tehneet kotiläksyjä ja pyrimme tarjoamaan mainostajille heille relevantteja silmäpareja sopivien elokuvien ääreltä. Kohderyhmien tutkimukseen ja analysointiin panostetaan koko ajan lisää”, Pelkonen kiteyttää.

Loppuvuoden ohjelmisto on mielenkiintoinen, kun kotimaiset suosikit valtaavat valkokankaita; Napapiirin Sankarit 3, Ikitie, Yösyöttö ja Tuntematon Sotilas ovat kaikki kaupallisesti kiinnostavia ilmiöitä. Kansainvälisiä jättihittejä loppuvuoden ohjelmistossa ovat mm. Blade Runner 2049, Star Wars – The Last Jedi ja Agatha Christien kirjoihin perustuva Idän Pikajunan arvoitus.

Lisätietoja: Jukka Pelkonen, B2B Myyntijohtaja, 040765 6333