mediamyynti, 08.9.2017

Fazerin Sinisen Love Always on vuoden paras elokuvamainos

Jaa artikkeli

Elokuvissa kävijät valitsivat Finnkinon katsojaäänestyksessä vuoden parhaaksi elokuvamainokseksi Fazerin Sinisen Love Always filmin. Mainoksen on suunnitellut SEK ja tuotannosta vastasi Front Desk yhdessä äänituotantoyhtiö Huminan kanssa. Kampanjan suunnitteli mediatoimisto Dagmar. Esiraati oli valinnut yleisöäänestykseen 15 ehdokasta yli 700 elokuvateattereissa esitetyn mainoksen joukosta. Tiukassa äänestyksessä annettiin yli 3000 ääntä.

Elokuvissa kävijät valitsivat Finnkinon katsojaäänestyksessä vuoden parhaaksi elokuvamainokseksi Fazerin Sinisen Love Always filmin. Mainoksen on suunnitellut SEK ja tuotannosta vastasi Front Desk yhdessä äänituotantoyhtiö Huminan kanssa. Kampanjan suunnitteli mediatoimisto Dagmar. Esiraati oli valinnut yleisöäänestykseen 15 ehdokasta yli 700 elokuvateattereissa esitetyn mainoksen joukosta. Tiukassa äänestyksessä annettiin yli 3000 ääntä.

”Brändin pitää pystyä puhuttelemaan tunteita, sillä vain tunteiden kautta se voi luoda kuluttajaan henkilökohtaisen ja pitkäaikaisen siteen. Tähän tarinaan mahtuu paljon riemua ja kiitollisuutta, mutta myös surua - ihan niin kuin elämäämmekin. Pitää olla rohkeutta puhua kaikista tunteista ja tämä tarina tekee sen”, kertoo Fazer Makeisten toimitusjohtaja Rolf Ladau.

Elokuvamainoskilpailun esiraadissa olivat tänä vuonna ohjelmistopäällikkö Pekka Holma Finnkinolta, ohjaaja Jotti Taival Valveelta, strategiajohtaja Mikko Hovi Caratista, suunnittelija, suunnittelija Markku Vierula Vierula Consultingilta sekä viime vuoden voittajaa edustanut ryhmäpäällikkö Leena Mikkonen-Young HSY:sta.

”Tänä vuonna spottien kärki erottui pääjoukosta klassisilla keinoilla: hyvät idikset ja käsikirjoitukset, onnistunut casting, loistava ohjaus, huolella tehty tuotanto, vahvat tarinat. Parhaat koettelivat myös tunneskaalaa. Juuri kuten liikkuvan kuvan ja elokuvateatterin taikapiiriltä sopii odottaa”, summaa tuomariston puheenjohtaja, suunnittelija Markku Vierula.

Tunteisiin vetoavan klassisen kerronnan lisäksi myös huumori puhutteli elokuvissa kävijöitä. Toisen sijan erittäin tasaisessa äänestyksessä sieppasi RFSU:n Sultanin ”F*ck like a Finn”, ennen Oikotien ”Veljekset” mainoselokuvaa.

Kuvassa Fazerin voittajatiimi, vasemmalta oikealle: Noora Karhunen Front Desk, Marjo Taura Sek, Rasmus Bange Fazer, Risto Kalsta Fazer, Mirka Rikman Dagmar, Laura Mertano Sek ja Lars Busekist Sek.

 

Koko Shortlist