mediamyynti, 30.8.2017

Finnkino Media ja Pop Media yhteistyöhön

Jaa artikkeli

Finnkino Media ja Pop Media yhteistyöhön online-mainonnan osalta. Digitaalisiin markkinointiratkaisuihin keskittynyt Pop Media ja Suomen suurin elokuvateatteriketju Finnkino aloittavat tiiviin yhteistyön verkkomainonnan kehittämiseksi.

Digitaalisiin markkinointiratkaisuihin keskittynyt Pop Media ja Suomen suurin elokuvateatteriketju Finnkino aloittavat tiiviin yhteistyön verkkomainonnan kehittämiseksi.

Yhteistyö alkaa 3.10.2017, jolloin Finnkino.fi -sivuston mediamyynti ja mainonnanhallinta siirtyy Pop Medialle, jolla on ennestään valikoimissaan muun muassa Suomen johtava elokuvasivusto Episodi.fi sekä suosittu elokuvien verkkoyhteisö Leffatykki.com. Sopimukseen kuuluu myös Finnkinon sivuston mainonnan teknistä ja kaupallista kehittämistä, sekä datan jalostamista verkkomyynnin tarpeisiin.

”Sopimuksen myötä pyrimme kehittämään Finnkinon verkkomediaa entistä kiinnostavammaksi ja laadukkaammaksi. Tarvitsemme osaavan kumppanin verkkomedian kehittämiseen samaan aikaan kun laajennamme teatteripuolella ja keskitymme siellä asiakaskokemuksen kehittämiseen edelleen voimakkaasti. Pop Media tuntee hyvin elokuva-alan, kohderyhmämme ja on teknologisesti valveutunut digitoimija. Oma mediamyyntimme myy edelleen muut mediatuotteemme, kuten valkokankaan ja digitaaliset ulkomainosnäyttömme”, kertoo Finnkinon B2B Sales Director Jukka Pelkonen. ”Lisäksi Finnkino vastaa jatkossakin ensisijaisesti elokuvalevittäjien online-mainospaikoista”, Pelkonen lisää.

Kävijämääriltään suurimpien elokuvateemaisten sivustojen Finnkino.fi, Episodi.fi ja Leffatykki.com kävijät yhdistetään Movie Lovers -kohderyhmäksi, jonka mediamyynnistä ja kehityksestä vastaa Pop Media. Sivustot tavoittavat yhteensä noin miljoona kävijää kuukaudessa. ”Verkkomediaa myydään yhä enemmän datan avulla segmenteittäin yksittäisten sivustojen sijaan ja yhteistyö avaa monia uusia mahdollisuuksia mainostajille. Olemme sopineet Finnkinon kanssa datamyynnin kehittämisestä ja näemme ison edun siinä, että koko elokuvista kiinnostunut kohderyhmä voidaan ostaa yhdeltä luukulta. Synergiaa tuo myös vahvat segmenttimme musiikissa ja peleissä. Pop Median strategiaan kuuluu verkkomainonnan kehityshankkeet ja digitaaliset markkinointiratkaisut mainosasiakkaille vahvojen segmenttien sisällä”, mainitsee Pop Median CEO Tuomo Häkkinen.

Muutos pyritään viemään läpi siten että siitä olisi mahdollisimman vähän vaivaa mainostajille. Tiedotamme mainostajille tarkemmista muutoksista, aineistojen toimitusmuutoksista sekä uusista mainosmahdollisuuksista syksyn aikana. Nykyiset mainospaikat pyritään pitämään ennallaan.

Lisätiedot:

Tuomo Häkkinen, CEO/Pop Media Oy, tuomo.hakkinen(at)popmedia.fi, puh. 040 512 2398
Jukka Pelkonen, B2B Sales Director/Finnkino Oy, jukka.pelkonen(at)finnkino.fi, puh. 040 765 6333