Uusi digimainosformaatti innostaa kuluttajia viettämään aikaa brändien kanssa!

 

Parikymmentä minuuttia aikaa ennen elokuvan alkua eikä saliin vielä pääse? Juuri sellainen elokuvakävijä on mitä otollisin ja vastaanottavaisin kohde uudenlaiselle osallistavalle ja elämykselliselle mainonnalle.

Kansainväliset mainostrendit liittyvät yhä voimakkaammin sisältöihin ja osallistamiseen. Finnkino vastaa tähän tuomalla uuden, interaktiivisen digimainosratkaisun elokuvateattereiden aulatiloihin. Uusi mainosformaatti aktivoi kävijöitä ennen elokuvasaleihin siirtymistä sekä innostaa jakamaan omaa sisältöä sosiaalisessa mediassa ja tutustumaan vuorovaikutteisesti brändeihin.

- Tarjotaksemme uusia sisältöjä kävijöille ja vaihtoehtoja mainostajille lanseeraamme kaikkiin elokuvateattereihin ympäri Suomen mainoslaitteiston, joka sisältää suuren 65 -tuumaisen Full HD -näytön, multitouch -kosketusnäytön, äänisuihkun sekä Microsoft Kinect2 -kameran ja liiketunnistiminen. Laitteistoa voisi verrata ulkomainontaan sillä erolla, että uusi digimainosformaattimme on aidosti interaktiivinen ja reaaliaikainen, sanoo Finnkinon Mediamyynnin johtaja Jukka Pelkonen.

 

Yli 20 minuuttia aikaa vakuuttaa kuluttaja brändistä

Kokonaisuuden avulla Finnkino tarjoaa yritysasiakkaille erinomaiset valmiudet tuoda vuorovaikutteisia kampanjoita aulatiloihin, jossa kävijät viettävät tutkitusti jopa 24 minuuttia ennen elokuvan alkua. Mainosnäyttöihin voi luoda monipuolisesti omia sisältöjä kuten pelejä, kilpailuja, äänestyksiä tai katalogeja.

- Parhaimmillaan uudet digimainosformaatit innostavat ihmisiä tekemään toimenpiteitä ja viettämään aikaa brändien parissa. Voimme suunnitella brändille esimerkiksi pelin, jossa Helsingissä asioiva pelaa Oulussa elokuviin tullutta kävijää vastaan, tai kamera voi ottaa brändätyn kuvan kävijästä jaettavaksi sosiaalisessa mediassa. Laitteet on sijoitettu teattereiden aulatilojen vilkkaimmille paikoille, jolloin brändit kohtaavat kuluttajat jo ennen valkokangasta, Pelkonen kertoo.

 

Elokuvateatterissa kuluttajat ovat hyvätuulisia ja vastaanottavaisia

Elokuvateatterit ovat tehokkaita mainospaikkoja, paitsi sen suhteen että teattereissa vietetään paljon aikaa, myös siksi, että kuluttaja on teatteriympäristössä yleensä hyvällä tuulella ja siten vastaanottavaisia mainonnalle.


– Hyvä ja osallistava mainos jää mieleen aivan eri tavalla kuin passiivinen mainos, joka tulee vastaan väärällä hetkellä. Elokuvamainontaa arvostetaan, koska sillä on korkea huomioarvo ja kuluttajat muistavat mitatusti mainokset ja brändit elokuvakäynnin jälkeenkin. Uusilla mainosformaateilla pyrimme laventamaan tätä kokemusta entisestään, Pelkonen sanoo.

 

TESTAA FINNKINON ESIMERKKIPELIÄ TÄSTÄ!

 

ELÄMYKSELLISIMMÄT MAINOKSET SAAT MEILTÄ:

mediamyynti@finnkino.fi