FINNKINO MEDIA JA POP-MEDIA YHTEISTYÖHÖN ONLINE-MAINONNAN OSALTA.

 

Digitaalisiin markkinointiratkaisuihin keskittynyt Pop Media ja Suomen suurin elokuvateatteriketju Finnkino aloittavat tiiviin yhteistyön verkkomainonnan kehittämiseksi.

Yhteistyö alkaa 3.10.2017, jolloin Finnkino.fi -sivuston mediamyynti ja mainonnanhallinta siirtyy Pop Medialle, jolla on ennestään valikoimissaan muun muassa Suomen johtava elokuvasivusto Episodi.fi sekä suosittu elokuvien verkkoyhteisö Leffatykki.com. Sopimukseen kuuluu myös Finnkinon sivuston mainonnan teknistä ja kaupallista kehittämistä, sekä datan jalostamista verkkomyynnin tarpeisiin.

”Sopimuksen myötä pyrimme kehittämään Finnkinon verkkomediaa entistä kiinnostavammaksi ja laadukkaammaksi. Tarvitsemme osaavan kumppanin verkkomedian kehittämiseen samaan aikaan kun laajennamme teatteripuolella ja keskitymme siellä asiakaskokemuksen kehittämiseen edelleen voimakkaasti. Pop Media tuntee hyvin elokuva-alan, kohderyhmämme ja on teknologisesti valveutunut digitoimija. Oma mediamyyntimme myy edelleen muut mediatuotteemme, kuten valkokankaan ja digitaaliset ulkomainosnäyttömme”, kertoo Finnkinon B2B Sales Director Jukka Pelkonen. ”Lisäksi Finnkino vastaa jatkossakin ensisijaisesti elokuvalevittäjien online-mainospaikoista”, Pelkonen lisää.

Kävijämääriltään suurimpien elokuvateemaisten sivustojen Finnkino.fi, Episodi.fi ja Leffatykki.com kävijät yhdistetään Movie Lovers -kohderyhmäksi, jonka mediamyynnistä ja kehityksestä vastaa Pop Media. Sivustot tavoittavat yhteensä noin miljoona kävijää kuukaudessa. ”Verkkomediaa myydään yhä enemmän datan avulla segmenteittäin yksittäisten sivustojen sijaan ja yhteistyö avaa monia uusia mahdollisuuksia mainostajille. Olemme sopineet Finnkinon kanssa datamyynnin kehittämisestä ja näemme ison edun siinä, että koko elokuvista kiinnostunut kohderyhmä voidaan ostaa yhdeltä luukulta. Synergiaa tuo myös vahvat segmenttimme musiikissa ja peleissä. Pop Median strategiaan kuuluu verkkomainonnan kehityshankkeet ja digitaaliset markkinointiratkaisut mainosasiakkaille vahvojen segmenttien sisällä”, mainitsee Pop Median CEO Tuomo Häkkinen.

Muutos pyritään viemään läpi siten että siitä olisi mahdollisimman vähän vaivaa mainostajille. Tiedotamme mainostajille tarkemmista muutoksista, aineistojen toimitusmuutoksista sekä uusista mainosmahdollisuuksista syksyn aikana. Nykyiset mainospaikat pyritään pitämään ennallaan.

Lisätiedot:
Tuomo Häkkinen, CEO / Pop Media Oy, tuomo.hakkinen(at)popmedia.fi, puh. 040 512 2398
Jukka Pelkonen, B2B Sales Director / Finnkino Oy, jukka.pelkonen(at)finnkino.fi, puh. 040 765 6333

 

*****************

 

UUDET INTERAKTIIVISET AULAPINNAT INNOSTAVAT PELAAMAAN!

 

Parikymmentä minuuttia aikaa ennen elokuvan alkua eikä saliin vielä pääse? Juuri sellainen elokuvakävijä on mitä otollisin ja vastaanottavaisin kohde uudenlaiselle osallistavalle ja elämykselliselle mainonnalle.

Kansainväliset mainostrendit liittyvät yhä voimakkaammin sisältöihin ja osallistamiseen. Finnkino vastaa tähän tuomalla uuden, interaktiivisen digimainosratkaisun elokuvateattereiden aulatiloihin. Uusi mainosformaatti aktivoi kävijöitä ennen elokuvasaleihin siirtymistä sekä innostaa jakamaan omaa sisältöä sosiaalisessa mediassa ja tutustumaan vuorovaikutteisesti brändeihin.

- Tarjotaksemme uusia sisältöjä kävijöille ja vaihtoehtoja mainostajille lanseeraamme kaikkiin elokuvateattereihin ympäri Suomen mainoslaitteiston, joka sisältää suuren 65 -tuumaisen Full HD -näytön, multitouch -kosketusnäytön, äänisuihkun sekä Microsoft Kinect2 -kameran ja liiketunnistiminen. Laitteistoa voisi verrata ulkomainontaan sillä erolla, että uusi digimainosformaattimme on aidosti interaktiivinen ja reaaliaikainen, sanoo Finnkinon Mediamyynnin johtaja Jukka Pelkonen.

 

Yli 20 minuuttia aikaa vakuuttaa kuluttaja brändistä

Kokonaisuuden avulla Finnkino tarjoaa yritysasiakkaille erinomaiset valmiudet tuoda vuorovaikutteisia kampanjoita aulatiloihin, jossa kävijät viettävät tutkitusti jopa 24 minuuttia ennen elokuvan alkua. Mainosnäyttöihin voi luoda monipuolisesti omia sisältöjä kuten pelejä, kilpailuja, äänestyksiä tai katalogeja.

- Parhaimmillaan uudet digimainosformaatit innostavat ihmisiä tekemään toimenpiteitä ja viettämään aikaa brändien parissa. Voimme suunnitella brändille esimerkiksi pelin, jossa Helsingissä asioiva pelaa Oulussa elokuviin tullutta kävijää vastaan, tai kamera voi ottaa brändätyn kuvan kävijästä jaettavaksi sosiaalisessa mediassa. Laitteet on sijoitettu teattereiden aulatilojen vilkkaimmille paikoille, jolloin brändit kohtaavat kuluttajat jo ennen valkokangasta, Pelkonen kertoo.

 

Elokuvateatterissa kuluttajat ovat hyvätuulisia ja vastaanottavaisia

Elokuvateatterit ovat tehokkaita mainospaikkoja, paitsi sen suhteen että teattereissa vietetään paljon aikaa, myös siksi, että kuluttaja on teatteriympäristössä yleensä hyvällä tuulella ja siten vastaanottavaisia mainonnalle.


– Hyvä ja osallistava mainos jää mieleen aivan eri tavalla kuin passiivinen mainos, joka tulee vastaan väärällä hetkellä. Elokuvamainontaa arvostetaan, koska sillä on korkea huomioarvo ja kuluttajat muistavat mitatusti mainokset ja brändit elokuvakäynnin jälkeenkin. Uusilla mainosformaateilla pyrimme laventamaan tätä kokemusta entisestään, Pelkonen sanoo.

 

TESTAA FINNKINON ESIMERKKIPELIÄ TÄSTÄ!

 

ELÄMYKSELLISIMMÄT MAINOKSET SAAT MEILTÄ:

mediamyynti@finnkino.fi