Naiset
Naisille elokuvissakäynti on sosiaalinen tapahtuma. Aktiivisten kaupunkilaisten elokuvayleisön kulutuskäyttäytymisessä korostuu muoti, kosmetiikka, shoppailu, ulkona syöminen ja impulssiostokset.
Kohderyhmä arvostaa ystäviä, matkustelua, koulutusta, kotia, liikkumista ja hyvinvointia. Elokuvissa aktiivisesti käyvä kohderyhmä jakaa kokemuksiaan ja sosiaalinen media on läsnä elämyksissä.
Lähde: TNS Atlas 2015
Miehet
Elokuvissa käyvät miehet kuluttavat paljon videoita ja monien laitteiden päällekkäiskäyttö on tyypillistä.
Elokuvissa aktiivisimmin käyville miehille tekniikka ja viihde-elektroniikka on tärkeää. 15-34 vuotiaista aktiivisesti elokuvissa kävijöistä 94% on kiinnostunut tekniikasta, 81% tykkää ostaa laitteita ja 76%:n kotoa löytyy pelikonsoli.
Lähde: TNS Atlas 2015